korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
PASE: Szkolenie, Kapelusze Lektora VIII. Warszawa, 25 października 2014
Efektywnie i efektownie
Kapelusze Lektora

Warsztaty metodyczno psychologiczne dla lektorów i nauczycieli języków obcych


Warszawa, 25 października 2014

Politechnika Warszawska, gmach Matematyki

ul. Koszykowa 75, sala 107


Wczesna rejestracja obowiązuje do 17 października.


PROGRAM:

9:30 | REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

10:00 | EFEKTYWNIE, Z PRZYTUPEM, W ZGODZIE Z SOBĄ, W ZGODZIE Z MÓZGIEM
Luiza Wójtowicz-Waga

Warsztat skierowany jest do wszystkich nauczycieli, którzy zastanawiają się nad skutecznością swoich lekcji oraz wpływem stosowanych metod na motywację i pamięć uczniów (zarówno tym pozytywnym jak i tym blokującym).
W świetle współczesnych badań nad działaniem mózgu w procesie uczenia się warto przemyśleć na poważnie (i bardzo autorefleksyjnie), czy lekcje, które oferujemy naszym uczniom wystarczająco dopasowują się do potrzeb, jakie ci uczniowie mają. Jaka struktura lekcji byłaby najbardziej efektywna? Jakie metody angażowałyby większą część uczniów w trakcie 45 minut? Jakie aktywności i typy ćwiczeń gwarantowałyby wystarczająco głębokie przetworzenie nowych wiadomości? I czy każdy przedmiot daje takie możliwości?
W trakcie bardzo praktycznych 90 minut odpowiemy sobie na te i wiele innych pytań. Będzie o zmysłach, powtórkach, personalizacji, talentach, spełnianiu potrzeb i niezapominaniu o sobie. A na koniec odpowiemy sobie na pytanie, dlaczego jedynie ktoś genialny mógł wymyślić pisanie ściąg.

11:50 | POLUBIĆ CZY POŚLUBIĆ, CZYLI CO DOBREGO WYNIKA Z MIŁOŚCI DO PODRĘCZNIKA OD DRUGIEGO WEJRZENIA
Ewa Piotrowska

Podczas sesji dowiecie się, jak spojrzeć na podręcznik pod innym kątem; jak dostosować podręcznikowe ćwiczenia do potrzeb i możliwości danej grupy uczniów; jak znudzenie zamienić w zaciekawienie, a zakuwanie w efektywne zapamiętywanie. Powiemy też, jak powstaje podręcznik i dlaczego nie jest tak porywający, jak chcieliby uczniowie. I, co najważniejsze, co zrobić, aby to, co nudzi, zainteresowało, zmotywowało i zostało w pamięci uczniów.
Przez podręcznik do sedna, czyli jak doprawić i podać, aby smakowało

13:40 | "NIECH JA CIĘ TYLKO OCENIĘ!" CZYLI O TYM , CO ZROBIĆ W TRAKCIE EFEKTYWNEJ LEKCJI JĘZYKA OBCEGO Z JEDNYM Z NAJBARDZIEJ DYSKUSYJNYCH OBSZARÓW PRACY NAUCZYCIELA - OCENIANIEM
Czesław Kiński, Jacek Łagun

Ocenianie pracy i osiągnięć uczniów w każdym wieku należy do najdrażliwszych problemów szkolnych. Wystawiając ocenę za pracę ucznia ocieramy się bowiem w różnym stopniu o sferę emocji, motywacji, intelektu… Czym jest a czym nie powinna być ocena postępów?
Zapraszamy na praktyczno-refleksyjne 90 minut, w trakcie których dotkniemy obszarów, które na pierwszy rzut oka niewiele z klasycznym ocenianiem mają wspólnego: nagród i kar, hormonów sterujących naszym szczęściem i naszym stresem, pochwał służących budowaniu relacji. Wspólnie zbudujemy dekalog oceniania a na końcu wytłumaczymy, co miał na myśli Manfred Spitzer pisząc, że techniki motywowania uczniów przypominają wmawianie komuś, że jest głodny.

15:10 | ZAKOŃCZENIE, LOSOWANIE NAGRÓD, ROZDANIE CERTYFIKATÓW


FORMULARZ REJESTRACJI:



http://www.pase.pl/index.php/pl/dziaalno-pase/konferencje-i-szko lenia?task=pokazSzkolenie&id=293 2014-10-20

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.