korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
PASE: Kapelusze dla Lektora na lato! Metodyczne środy z PASE, start 3 lipca.

PASE: Kapelusze dla Lektora na lato!!!!Metodyczne środy z PASE, start 3 lipca.

Bardzo letnie & bardzo lekkie warsztaty dla wszystkich wypoczywających w Warszawie!

Będzie dynamicznie i mocno merytorycznie!

Sprawdź tematy jakie wybraliśmy!

1 sesja (90 min.), w każdą środę wakacji, zawsze o 11.00

HARMONOGRAM LIPIEC

3 lipca|Mądra pochwała, twórcza krytyka

trener: Beata Zielińska Rocha

10 lipca|Chcieć to móc, czyli motywacja ucznia

trener: Beata Zielińska Rocha

17 lipca|A Dorosłego uczy się tak

trener: Luiza Wójtowicz-Waga

24 lipca|Efektywnie czy efektownie

trener: Luiza Wójtowicz-Waga

31 lipca|Gdy milczenie jest złotem

trener: Luiza Wójtowicz-Waga


HARMONOGRAM SIERPIEŃ wkrótce

Mądra pochwała, twórcza krytyka
Czy każda pochwała przynosi zamierzone przez nauczyciela efekty? Czy krytykowanie „w dobrej wierze” może zaszkodzić uczniowi? W trakcie sesji zastanowimy się dlaczego i za co chwalimy i krytykujemy nastoletnich uczniów, sprawdzimy czym są leniwe pochwały, jak chwalić uczniów, aby wzmacniać pozytywne zachowania i pozytywnie oddziaływać na ich rozwój, kiedy krytyka służy uczniowi, a kiedy działa niszcząco. Porozmawiamy również o tym, jak konstruktywnie przekazywać informacje zwrotne o uczniach ich rodzicom i zastanowimy się jakie umiejętności powinni posiąść uczniowie, aby mogli twórczo wykorzystać krytyczne komunikaty nauczyciela.

Chcieć to móc, czyli motywacja ucznia jako źródło jego sukcesu w nauce języka obcego

Czy możesz zmotywować każdego? Od czego zależy motywacja ucznia? Jakie strategie możesz wdrożyć by budować i wzmacniać motywację do nauki i aktywnego uczestniczenia w zajęciach? Jakie warunki musisz sam spełnić by móc skutecznie motywować innych? Co powoduje brak motywacji i czy masz na to wpływ?

W trakcie prezentacji zastanowimy się nad tym skąd się bierze motywacja lub jej brak, co nas motywuje kiedy jesteśmy dziećmi, nastolatkami i dorosłymi. Poszukamy skutecznych strategii wzbudzania i podtrzymywania motywacji u dorosłych i nastoletnich uczniów i zastanowimy się nad możliwymi przyczynami niedostatecznej motywacji w tych grupach wiekowych. Omówimy m.in. zagadnienia związane z celami nauczania, ocenianiem postępów uczniów, przekazywaniem informacji zwrotnych, stosowaniem nagród i kar oraz tworzeniem środowiska sprzyjającego motywacji.

A Dorosłego Uczy się Tak
Nauczanie dorosłych, niezależnie od tego czy mowa o uczeniu w biznesie czy poza nim, jest umiejętnością inna od uczenia dzieci. Dorośli ucząc się wykorzystują nabyte doświadczenia i nawyki umysłowe, strategie myślenia i organizacje wiedzy. Większość z nas, trenerów językowych, nie została jednak przygotowana do tego typu pracy. W trakcie warsztatu uczestnicy poznają etapy cyklu uczenia się dorosłych, dostosują konkretne przykłady ćwiczeń do typów dorosłych uczniów (empiryka, teoretyka, kontemplatora i pragmatyka), zastanowią się, czy z uczniem dorosłym warto się "kontraktować" a także zrozumieją, co łączy tworzenie, burzę, normę i działanie.

Efektywnie czy efektownie? czyli jak uczyć żeby nauczyć
W naszej pracy staramy się zainteresować uczniów lekcją i zaangażować w proces uczenia się, używamy rozmaitych trików, aby podtrzymać uwagę naszych słuchaczy. Jednak czy efektownie zawsze znaczy efektywnie?

Jak nauczać, aby nasi uczniowie byli nie tylko zainteresowani, ale przede wszystkim czuli systematyczny postęp w nauce? Podczas warsztatu wkroczymy w świat ucznia, jego oczekiwań, wymagań i sposobu uczenia się oraz określimy naszą rolę w tym świecie. Spotkanie dostarczy również wielu praktycznych wskazówek i przykładów ćwiczeń wspomagających zapamiętanie materiału i efektywność naszych działań, a tym samym - podnoszących zadowolenie i satysfakcję słuchacza.

Gdy milczenie jest złotem, czyli o tym, jak milczeć, by mówili oni

Czy można poprowadzić zajęcia w sposób dynamiczny i jednocześnie nie „spalać się”? Jak pobudzić uczniów do większej aktywności, jednocześnie oszczędzając naszą energię? No i czy naprawdę musimy tyle mówić? Wiele pisze się o konieczności ograniczenia czasu wypowiedzi nauczyciela na zajęciach, ale już mniej o tym, jak to robić. Podczas tej sesji przyjrzymy się poszczególnym fazom lekcji i ustalimy kiedy nauczyciel może, a kiedy powinien milczeć. Wypróbujemy kilka ćwiczeń i technik, umożliwiających kontrolowanie i eliminowanie głosu (i energii) nauczyciela podczas zajęć. Zastanowimy się również, dlaczego nauczyciel mówi, jak wykorzystuje swój głos i jak może - dla odmiany - wykorzystać ciszę na zajęciach. A wszystko po to, aby więcej mówili oni, niezależnie od poziomu zaawansowania językowego, czy wieku.

http://www.pase.pl/index.php/pl/stowarzyszenie-pase/aktualnoci/2 45-kapeluszenalato 2013-06-26

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.