korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
Ostatnie dni zgłoszeń na KAPELUSZE LEKTORA w Warszawie 23.01.2010



Warszawa 23.01.2010 (sobota)

rejestracja do: 19.01.2010 (wtorek)


Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE zaprasza na III edycję całodniowych warsztatów metodyczno – psychologicznych dla lektorów języków obcych pod tytułem „KAPELUSZE LEKTORA III”



Warsztaty będą odbywały się w soboty lub niedziele, od końca października 2009 do maja 2010, w różnych miastach Polski.

Każdy warsztat trwa 90 min. i prowadzony jest w języku polskim.



Przekonamy Cię, że lektor to czarodziej, który zakłada różne kapelusze na różne okazje a jego magia sprawia, że słuchacze ochoczo poznają tajniki języka obcego.



TYTUŁY WARSZTATÓW:



- „Chcieć to móc,

czyli motywacja ucznia jako źródło jego sukcesu w nauce języka obcego”

Czy możesz zmotywować każdego? Od czego zależy motywacja ucznia? Jakie strategie możesz wdrożyć, by budować i wzmacniać motywację do nauki i aktywnego uczestniczenia w zajęciach? Jakie warunki musisz sam spełnić, by móc skutecznie motywować innych? Co powoduje brak motywacji i czy masz na to wpływ? W trakcie prezentacji zastanowimy się nad tym, skąd się bierze motywacja lub jej brak, co nas motywuje kiedy jesteśmy dziećmi, nastolatkami i dorosłymi. Poszukamy skutecznych strategii wzbudzania i podtrzymywania motywacji u dorosłych i nastoletnich uczniów i zastanowimy się nad możliwymi przyczynami niedostatecznej motywacji w tych grupach wiekowych. Omówimy m.in. zagadnienia związane z celami nauczania, ocenianiem postępów uczniów, przekazywaniem informacji zwrotnych, stosowaniem nagród i kar oraz tworzeniem środowiska sprzyjającego motywacji.

Warsztat poprowadzi Beata Zielińska Rocha





- „Nauczycielu, oceń się sam!,

czyli o umiejętności oceny własnej pracy i rozwoju zawodowym lektora”

Czujesz niedosyt po ostatniej obserwacji twoich zajęć przez metodyka szkoły? Uważasz, że zajęcia zostały ocenione zbyt powierzchownie a opinia metodyka o tobie jako lektorze kłóci się z tym, co sam myślisz o swoich zajęciach a słuchacze piszą w ankietach? Zostałeś pochwalony ale nie wiesz do końca za co? W trakcie tego warsztatu porozmawiamy o tym, jak sam możesz pracować nad rozwijaniem swojego warsztatu, jak mogą pomóc ci inni lektorzy, czego możesz wymagać od metodyka obserwującego i oceniającego twoje zajęcia oraz od szkoły, dla której pracujesz. Zajmiemy się takimi obszarami jak standardy oceny zajęć, dobre praktyki w przekazywaniu informacji zwrotnych przez metodyka, samoocena, wyznaczanie sobie celów, zbieranie informacji zwrotnych od słuchaczy i nie tylko.

Warsztat poprowadzi Beata Zielińska Rocha





- „Lektor hacker'em,

czyli jak uczyć multimedialnie wykorzystując zasoby Internetu”

Czy Aleksander Fredro pisząc: „osiołkowi w żłoby dano. W jeden owies, w drugi siano” miał na myśli nauczycieli języków obcych dwudziestego pierwszego wieku?



Czy przygotowując się do kolejnych zajęć lektor „uchem strzyże, głową kręci. I to pachnie, i to nęci”, a na koniec ma poczucie, że samodzielne tworzenie materiałów jest zbyt czasochłonne?



Czy serfując po sieci czujecie się początkowo jak w raju, a gdy „nareszcie przyszła pora” nie wiecie jaki wybrany materiał „ściągnąć”?



Podczas warsztatu zweryfikujemy, czy jesteśmy wystarczająco szybcy i efektywni w starciu z zasobami Internetu. Zastanowimy się, czy własne materiały warto jeszcze tworzyć. Sprawdzimy, gdzie szukać źródeł inspiracji. Podzielimy się tajemnymi sposobami na olśnienie słuchaczy bez niepotrzebnego marnowania czasu na poszukiwania oraz papieru na drukowanie. Co więcej.... zahaczymy o sekretne kwestie informatyczne, by nikt nie czuł się już bezsilny w obliczu braku przycisku „download”.

Warsztat poprowadzi jedna z poniższych osób: Jacek Członkowski, Magda Kidybińska lub Katarzyna Ścibor





- „Muzyczne inspiracje,

czyli sposoby wykorzystania piosenki na zajęciach językowych”

Czy piosenka nadaje się tylko na zajęcia dla dzieci? Czy masz dylemat kiedy, jak, i z kim wplatać piosenkę na zajęciach językowych? Czy wyczerpują się Twoje pomysły na wykorzystanie piosenki i szukasz nowych inspiracji?

Wszyscy nasi uczniowie - zarówno młodsi jak i starsi - lubią muzykę, warto więc wykorzystać ten fakt na lekcji języka obcego.

Celem warsztatu jest pokazanie nie tylko jak efektownie, ale przede wszystkim efektywnie wykorzystywać elementy muzyczne na lekcji. Zaprezentujemy jak wykorzystać ogromne zasoby Internetu, nie tylko do szukania piosenek, czy teledysków, ale również gotowych ćwiczeń i zadań dla uczniów. Wymienimy się doświadczeniami, jak można piosenką uczyć gramatyki, słownictwa, wymowy i innych aspektów języka.

Będzie to również okazja, abyśmy sami wcielili się w rolę uczniów i posłuchali piosenek w różnych językach, a może i coś wspólnie zaśpiewamy...



Warsztat poprowadzi jedna z poniższych osób: Jacek Członkowski, Magda Kidybińska lub Katarzyna Ścibor





- „Nie taki diabeł nudny jak go malują,

czyli kursy egzaminacyjne dynamicznie i skutecznie”

Czy jesteś jednym z tych nauczycieli, którzy rozpoczynając kolejny kurs egzaminacyjny oczami wyobraźni widzą ziewających słuchaczy, z mozołem wypełniających próbne egzaminy i marzących o jak najszybszym zakończeniu zajęć?

Zapraszamy na praktyczne szkolenie dla wszystkich, którzy z niechęcią podchodzą do uczenia kursów egzaminacyjnych, jako teoretycznie nużących i nie pozostawiających żadnej spontaniczności po stronie nauczyciela oraz męczących dla uczniów zarówno nastoletnich jak i dorosłych. W trakcie szkolenia pokazane zostaną pomysły na to, jak kreatywnie wykorzystać strukturę egzaminacyjną, przez niektórych zwaną sztampą a przez nas rozumianą jako otwarte drzwi do tworzenia własnych, nowatorskich ćwiczeń odnoszących się formalnie do konkretnych egzaminów, ćwiczących mówienie, słuchanie, pisanie i czytanie. Porozmawiamy o tym, jak wprowadzać elementy próbnych testów w taki sposób, by poza zabiciem czasu przyniosły konkretną wiedzę oraz o tym, jak pracować ze słuchaczem pomagając mu efektywnie rozwijać umiejętność samego zdawania konkretnego egzaminu.



Warsztat poprowadzi jedna z poniższych osób: Aldona Serewa lub Luiza Wojtowicz- Waga





- „Gdy milczenie jest złotem,

czyli o tym, jak milczeć, by mówili oni”



Czy można poprowadzić zajęcia w sposób dynamiczny i jednocześnie nie „spalać się”? Jak pobudzić uczniów do większej aktywności, jednocześnie oszczędzając naszą energię? No i czy naprawdę musimy tyle mówić?

Wiele pisze się o konieczności ograniczenia czasu wypowiedzi nauczyciela na zajęciach, ale już mniej o tym, jak to robić. Podczas tej sesji przyjrzymy się poszczególnym fazom lekcji i ustalimy kiedy nauczyciel może, a kiedy powinien milczeć. Wypróbujemy kilka ćwiczeń i technik, umożliwiających kontrolowanie i eliminowanie głosu (i energii) nauczyciela podczas zajęć. Zastanowimy się również, dlaczego nauczyciel mówi, jak wykorzystuje swój głos i jak może - dla odmiany - wykorzystać ciszę na zajęciach. A wszystko po to, aby więcej mówili oni, niezależnie od poziomu zaawansowania językowego, czy wieku.



Warsztat poprowadzi jedna z poniższych osób: Aldona Serewa lub Luiza Wojtowicz- Waga





- „Aby grała gramatyka,

czyli jak uczyć, by gramatyka ożyła w komunikacji”

Co począć, gdy jeden uczeń godzinę cedzi zdanie słowo po słowie, żeby uniknąć wszelkich błędów gramatycznych, a drugi mówi szybko i byle jak? Czy gramatyka wpływa na komunikację, czy tylko wzmaga frustrację?

Podczas warsztatu spojrzymy na komunikatywną lekcję gramatyki jako kilkuetapowy proces, którym warto sterować zależnie od poziomu zaawansowania. Zastanowimy się, jak zaplanować prezentację, by uczeń oswoił i przyswoił reguły gramatyczne. Przetestujemy pomysły na ćwiczenia utrwalające, które prowokują do użycia wiedzy gramatycznej w rozmowie. Sprawdzimy, jak nowe, ogólnodostępne technologie pomagają uatrakcyjnić lekcje gramatyki i jakimi kanałami dotrzeć do współczesnego ucznia, by uwierzył i poczuł, że gramatyka żyje w komunikacji.

Prezentacja skierowana jest do lektorów, którzy chcą skutecznie pomóc swoim nastoletnim i dorosłym słuchaczom mówić nie tylko płynnie ale i poprawnie.



Warsztat poprowadzi jedna z poniższych osób: Milada Krajewska lub Joanna Sadokierska





- „Z DZIECinnej beczki,

czyli jak unowocześnić sprawdzone pomysły na nauczanie dzieci (7-10)”

Lekcja: 7-letni Mozart mruczy sobie pod nosem, 8-letni Van Gogh bazgrze po książce, 9-letni Małysz skacze z ławki, 10-letni Kopernik patrzy w niebo a … lektor(ka) myśli sobie ‘I co ja tutaj robię?’ Jak nie niszcząc dziecięcego geniusza i swego zdrowia psychicznego wykorzystać na zajęciach olbrzymi potencjał dzieci do zabawy? Wsiąść do pociągu byle jakiego…? Nie!

Zapraszamy w podróż do krainy sprawdzonych metod nauczania najmłodszych (7-10 lat). Zamiast ekstremalnych zabaw z najnowszymi i najdroższymi zabawkami, proponujemy świeże - wzbogacone użyciem dostępnych dla każdego technologii - spojrzenie na to, co działa i angażuje dzieci w naukę… totalnie! Zwykłe historyjki wprowadzone w niezwykły sposób zabiją monotonię, zaangażują dzieci i wprawią w dumę ich rodziców.

Prezentacja skierowana jest do lektorów, którzy rozważają wejście w świat nauczania dzieci i do tych, którzy są na początku tej podróży. Osoby z doświadczeniem znajdą inspirację do ulepszania sprawdzonych metod. Każdy wyjdzie z walizką pomysłów na to jak – krok po kroku – z kilku linijek tekstu wyczarować fascynującą lekcję.


Warsztat poprowadzi jedna z poniższych osób: Milada Krajewska lub Marek Berger


HARMONOGRAM WARSZTATÓW na stronie www.pase.pl



Uwaga: Do dwóch tygodni przed terminem każdego z warsztatów obowiązują podczas tzw. wczesnej rejestracji NIŻSZE CENY !

Szczegółowy program i formularz rejestracyjny na stronie:

http://pase.pl/content/view/227/ 2010-01-18

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.