korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
Goethe Institut w Warszawie: RLW / Johannes Frisch, koncert, 07.12.12, Warszawa.

Goethe Institut w Warszawie:

RLW / Johannes Frisch

w ramach cyklu koncertów „Strefa Monotype – Edycja niemiecka”

koncert | performans
7.12.2012, godz.19.00
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Laboratorium
ul. Jazdów 2, Warszawa

W programie także: Komora A (Polska), Zale/Jacek Staniszewski (Polska)

Wstęp: bilety w cenie PLN 15

„Strefa Monotype“ to cykl comiesięcznych międzynarodowych koncertów organizowanych przez wytwórnię Monotype Records w ramach Programu Strefa, prowadzonego od kilkunastu lat przez Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie. Sezon jesienno-zimowy 2012 należy do artystów z Niemiec.
Kuratorzy cyklu: Andrzej Załęski, Krzysztof Wasik, Tomasz Mirt, Jakub Mikołajczyk.

RLW (Ralf Wehowski, ur. 1959 ) rozpoczynał swoją karierę na scenie post-industrialnej, jednak jego muzyka jest trudna do sklasyfikowania. Spośród innych artystów wyróżnia go technika oparta na złożonej, repetytywnej transformacji prostych motywów dźwiękowych. Pierwszych nagrań dokonał z postindustrialną grupą Permutative Distortion (zwaną później PD, a w końcu P16D4). W 1982 roku Wehowski wraz kolegami założył kolektyw Selektion, którego członkowie skupiali swoje zainteresowania na polu akustycznym i sztukach wizualnych.

Jego prace to między innymi Acht (1992) przykład autorskiego podejścia do muzyki elektronicznej i komputerowej, 14 (1992) zawierający niewydany materiał z ostatniej dekady. Albumy Revu et Corrige (Trente Oiseaux, 1995), When Freezing Air Stings Like Ice I Shall Breathe Again (Streamline, 1995), i mini-album Nameless Victims (Metamkine, 1996) wykorzystują technikę wymiany przez artystów materiału dźwiękowego i przetwarzania go. Ekstremalnym przykładem tego podejścia jest pięciopłytowy boks Tulpas (Selektion 1997), w rzeczywistości dźwiękowy esej na temat jego twórczości stworzony przez innych muzyków. Pullover (Table of the Elements, 1998), gdzie materiałem jest ludzki głos, L'Oeil Retourne/Vier Vorspiele (Selektion, 1998), z Walterm Marchettim, Yang-Tul (Anomalous, 1999) z Andrew Chalkiem, Cases (Selektion, 2001) z Kevinem Drummem, po prostu udoskonalają tę technikę przy pomocy komputerów.

Johannes Frisch (ur. 1958), od lat siedemdziesiątych działa jako wykonawca, kompozytor i improwizator na polu muzyki współczesnej – od eksperymentalnego rocka, przez free jazz, po inne poszukujące gatunki. Jest wirtuozem kontrabasu – na przestrzeni trzydziestu lat wypracował własny, indywidualny język, grając na tym instrumencie. Współpracował z wieloma muzykami międzynarodowej sceny improwizowanej i eksperymentalnej, takimi jak Lol Coxhill, Maggie Nicols, Johannes Bauer, Le Quan Ninh, Paul Hubweber, Michael Vorfeld, Misha Feigin. Komponuje dla teatru, filmu i tańca, m.in. w Figurentheater Tübingen czy z Hublem Greinerem i Helmutem Bieler-Wendtem. Gra m.in. w Kammerflimmer Kollektief, Home of the beast, Ensemble Sondarc (muzyka na sześć kontrabasów), rat'n'X, jako trio z Paulem Wirkusem i Mikołajem Trzaską.


Patronat medialny:
TVP Kultura, Polskie Radio Program II, Pop up, Niezal Codzienny, Independent.pl, Nowamuzyka.pl, Cantaramusic, Screenagers.pl, Glissando, Okultura, Serpent.pl

http://www.goethe.de/ins/pl/lp/ver/pl9720572v.htm 2012-11-23

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.