korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
Goethe-Institut: Isabelle Schad: Collective Jumps Spektakle premierowe, 13,14.12.14, Poznań.
Goethe-Institut: Isabelle Schad: Collective Jumps

Spektakle premierowe

taniec
13.12 (sobota) oraz 14.12 (niedziela), godz. 19:00
Studio Słodownia +3, Stary Browar
Poznań

Bilety w cenie 15zł i 10zł dostepne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl


Spektakl berlińskiej choreografki Isabelle Schad podejmuje temat tworzenia wspólnoty w tańcu. Pochodzące z różnych kultur formy i praktyki tradycyjnych tanców ludowych i grupowych zostają tu wzięte pod lupę i zbadane w kontekście współczesnej polityki pracy i ciała w tańcu. Spektakl postrzega taniec jako akt polityczny, a ciało jako „miejsce oporu”. Analogie ze współczesnym ruchem occupy czy tańcami-protestami (jak chocby z tureckim Halay wykonywanym w wielkim okręgu podczas demonstracji) narzucaja sie same. Collective Jumps jest swego rodzaju tańcem oporu, oscylującym gdzieś pomiędzy protestem, transem i zmysłowością, pomiędzy formą, rozproszeniem i abstrakcją.
Od dawna zajmuję się relacjami pomiędzy formą i treścią, stawiam pytania, skąd jaka forma pochodzi, szukam ich korzeni i początków. Tradycyjne tańce ludowe i grupowe wydają się ze względu na ich strukturę i zakorzenienie w kulturze doskonale nadawać do tego, by rozpatrywać je w relacji z moim własnym doświadczeniem ciała w ramach Body-Mind-CenteringŸ oraz embriologii. Jak pod mikroskopem, choreografia umożliwia grupie wgląd w świat wewnętrznych procesów, przestrzeni, organów. Grupa sama w sobie staje się organem, a kompleksowe połączenia pomiędzy organicznymi i kulturowymi procesami odznaczają się, wyróżniają, przybierają tu konkretną postać. Co ważne, format dużej grupy przeciwstawia się popularnym dziś małym formatom (solo, duet, trio...) wymuszanym przez finansową sytuację współczesnej choreografii. W tym kontekście praca grupowa jawi sie zatem jednocześnie jako utopia i protest, porywajac zarówno aktorów, jak i widzów, w nasyconą energią podróż. – Isabelle Schad

Tancerka i choreografka Isabelle Schad ukończyła taniec klasyczny w Stuttgarcie i pracowała z wieloma choreografami, by później, w roku 1999, zacząć inicjować własne projekty. Jej badania skupiają się w szczególności na zagadnieniach związanych z ciałem i jego materialnością, ciałem jako procesem, miejscem i przestrzenią, relacją pomiędzy ciałem, choreografią, (re-)prezentacją, formą i doświadczeniem, praktyką jako miejscem, w którym odbywają się procesy nauki, wspólnotą, zaangażowaniem politycznym. Jej prace oscylują gdzieś pomiędzy tańcem, performansem, sztukami pięknymi i pokazywane są w wielu krajach (na międzynarodowych festiwalach, przy współpracy z Goethe-Institut w różnych krajach, regularnie podczas Niemieckiej Platformy Tańca, w galeriach i muzeach). Schad była współinicjatorką wielu projektów/grup (Good Work, Praticable), które skupiały się na poszukiwaniu możliwości współpracy, powiązań między różnymi badaniami i praktykami, kwestionując sposób produkcji artystów uczestniczących w projekcie. Prowadzi także szeroko zakrojoną działalność pedagogiczną. Jest współorganizatorką przestrzeni projektowej w Wiesenburg-Halle w Berlinie, od tego roku praktykuje też zen shiatsu.

Spektakl wyprodukowany w koprodukcji z Goethe-Institut jest trzecią premierą jubileuszową Art Stations Foundation i wieńczy obchody jej dziesięciolecia.

Koncepcja i choreografia: Isabelle Schad, we współpracy z Laurentem Goldringiem
Asystent choreografa: Lea Moro
Wykonanie: Aniela Kokosza, Barbara Bujakowska, Dorota Michalak, Ewa Hubar, Gosia Mielech, Halina Chmielarz, Irena Lipinska, Iza Szostak, Jakub Margosiak, Janusz Orlik, Korina Kordova, Krystyna Szydłowska, Magda Bartczak, Magdalena Jedra, Marta Romaszkan, Natalia Wilk, Paulina Grochowska, Paweł Sakowicz, Sonia Borkowicz, Tomasz Foltyn, Ula Zerek,
Dźwięk / kompozycja: Patryk Lichota
Światło: Łukasz Kędzierski

Produkcja: Art Stations Foundation by Grazyna Kulczyk
Koprodukcja: Goethe-Institut
Przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

http://www.goethe.de/ins/pl/war/ver/pl13674389v.htm 2014-12-12

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.