korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: TABLICE INTERAKTYWNE REDUKUJĄ STRES W PRACY NAUCZYCIELA?


Jak wynika z badań „Redukując stres w klasie”, opracowanych przez firmę SMART Technologies, tablice interaktywne mogą ograniczyć stres nauczycieli. Tablice interaktywne są intuicyjnymi narzędziami, które tworzą płaszczyznę współpracy z uczniami, oszczędzają czas nauczycieli na przygotowanie zajęć oraz sprzyjają aktywnej współpracy i przyjaznej atmosferze nauki podczas lekcji.

Obecnie na nauczycielach spoczywa nowe odpowiedzialne zadanie – muszą jak najlepiej przygotować uczniów do odnalezienia się w społeczeństwie informacyjnym, nauczyć młodzież współpracy oraz rozwiązywania problemów. Aby osiągnąć sukces edukacyjny nauczyciele powinni umieć odnaleźć się w multimedialnej rzeczywistości, która stała się już naturalnym środowiskiem funkcjonowania młodzieży.

Z badań przeprowadzonych w Ameryce Północnej, Europie i Azji wynika, że większość nauczycieli odczuwa również stres związany z wprowadzaniem nowoczesnych technologii - tylko 15% z nich nie ma obaw w obliczu konieczności ich stosowania. Wynika to z faktu, że często są gorzej przygotowani do korzystania z nowoczesnych urządzeń i programów niż ich uczniowie, którzy dorastali w świecie nowych technologii. Uwzględniając sposób zachowania i podejście nauczycieli do nowych technologii, naukowcy z firmy SMART Technologies opracowali narzędzia interaktywne, które dzięki łatwej, intuicyjnej obsłudze umożliwiają bezstresowe wejście w świat nowych technologii.

Badania przeprowadzone przez niezależne grupy badawcze wskazują także, że tablice interaktywne pomagają wyeliminować dwie główne przyczyny stresu: zbyt duże obciążenie pracą oraz brak możliwości spełnienia potrzeb wszystkich uczniów. Stosowanie tablic interaktywnych w klasach pozytywnie wpływa na planowanie zajęć, przedstawianie oraz powtarzanie materiału. Nauczyciele, którzy nie czują się obciążeni zadaniami, odczuwają mniejszy niepokój i pracują efektywniej.

badania i analizyTablice interaktywne oszczędzają czas planowania lekcji i przygotowania materiałów, pomagają różnicować zadania i skupiać się na indywidualnych potrzebach uczniów. Duży wpływ na poprawę jakości pracy ma możliwość udostępniania materiałów lekcyjnych online, dzięki czemu nauczyciele mogą dzielić się między sobą zadaniami oraz korzystać z lekcji przygotowywanych wcześniej. Zapisywanie materiałów w formie cyfrowej minimalizuje kłopoty z ich fizycznym przechowywaniem. Nauczyciele mogą w prosty sposób wracać do lekcji z poprzednich lat, wykorzystywać je na bieżąco oraz dostosowywać do obecnych potrzeb. Znika także problem przekazywania informacji o zajęciach nieobecnym w szkole uczniom, gdyż wszystkie informacje mogą zostać zapisane i wykorzystane w przyszłości.

„Dzięki tablicom interaktywnym świat multimediów staje się bliski, dostępny dosłownie na wyciągnięcie ręki. Wystarczy dotknąć, by przenieść się z kosmosu do mikrokosmosu, by przenieść się w czasie, zobaczyć, posłuchać, powtórzyć, dopisać, dorysować… brać czynny udział w kreowaniu edukacyjnej rzeczywistości.” – mówi Dariusz Stachecki, wicedyrektor Gimnazjum im. Feliksa Szołdarskiego w Nowym Tomyślu.

(Źródło: SMART Technologies)

wiecej na:

http://www.edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id= 1033&Itemid=1 2010-02-27

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.