Trzeba pomyśleć nad nowymi sposobami przygotowania nauczyciela do pracy w nowoczesnej szkole. Nauczyciele muszą potrafić funkcjonować w rzeczywistości pełnej technologii i potrafić się nimi posługiwać na co dzień. A także sprawić, aby te technologie służyły uczniom.
Jak przekonuje Karol Semik, nauczyciel musi przy wykorzystaniu nowych technologii umieć uczyć w taki sposób, aby młody człowiek mógł swobodnie uczyć się sam. W świecie cyfrowych technologii mamy zatem do czynienia z nieco inną rolą nauczyciela niż kilkadziesiąt lat temu.
Nowoczesne technologie mogą być dobrymi narzędziami wspomagającymi uczenie się lub nauczanie. Jeśli uczeń będzie potrafił się efektywnie uczyć, technologie będą w jego rękach efektywnymi narzędziami rozwoju.
Wypowiedź Mazowieckiego Kuratora Oświaty, Karola Semika, zarejestrowana została podczas kwietniowej konferencji Wydawnictwa Szkolnego PWN „Edukacyjna r-e-wolucja. Nowa dydaktyka i nowe technologie w szkole” w Warszawie.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)
więcej na:
http://www.edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id= 1109&Itemid=1 2010-06-03