korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
EDUNEWS.PL: POWSTAJE SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI


Projekt pod nazwą Collegium Futurum jest wdrażany pod kierunkiem Witolda Kołodziejczyka, eksperta ds. nowych technologii i metod edukacji oraz redaktora naczelnego miesięcznika Edukacja i Dialog, który od października 2009 r. pełni funkcję dyrektora szkoły przyszłości.

“Razem z firmami partnerskimi, zamierzamy stworzyć interaktywne środowisko nauki, w którym Internet i współpraca z biznesem pozwolą na rozwijanie wśrod uczniów tzw. kompetencji kluczowych, w szczególności przedsiębiorczości, umięjętności informatycznych i językowych” – zapowiada Kołodziejczyk.

Uczniowie społecznego gimnazjum i liceum uczęszczać będą do szkoły, której koncepcja nawiązuje do modelu pracy w nowoczesnych organizacjach. Wykorzystywać będę nie tylko nowoczesne technologie multimedialne i internetowe, ale przede wszystkim będą pracować według metodologii projektowych. Koncepcja szkoły opiera się na zastąpieniu starego, nieprzystającego do współczesnych czasów modelu kształcenia, modelem szkoły nowoczesnej i otwartej, wykorzystującej zaawansowane technologie w sposób systemowy w codziennej pracy uczniów i nauczycieli.

Autorzy projektu wychodzą z założenia, że zadaniem szkoły jest nie tyle przygotowanie uczniów do zdawania testów, egzaminów gimnazjalnych, czy matury, ale przede wszystkim do przyszłej pracy i odpowiedzialnego życia w społeczeństwie. Matura - w obliczu rosnącego stale wskaźnika scholaryzacji i inflacji akademickiej (coraz więcej ludzi z wyższym wykształceniem) sukcesu w życiu nie gwarantuje. Spada ranga formalnego wykształcenia, a niedostosowanie kwalifikacji absolwentów do potrzeb rynku pracy jest jednym z głównych czynników powodujących bezrobocie. Stąd wyzwaniem dla szkoły nowych czasów jest reorientacja w kierunku kształcenia w sposób kompatybilny ze współczesnym światem gospodarki opartej na wiedzy i ekosystemem funkcjonowania biznesu.

Ważnym elementem programu szkoły jest koncpecja wychowawcza, która w głównej mierze kładzie nacisk na przygotowanie świadomych swojej roli obywateli, którzy swoją wrażliwością i otwartością będą zmieniać świat wokół siebie. Zaczną od tego, co jest im najbliższe, od otoczenia, w którym żyją. Przygotują się do przejmowania odpowiedzialnych ról w dorosłym życiu. Uczniowie wezmą odpowiedzialność za siebie, będą uczyć się, jak budować lepszy świat. Pełni ideałów chcą widzieć sens w tym, co robią.

“W szkole Collegium Futurum chcemy wspólnie z nauczycielami pomóc działać uczniom. Oni nie chcą czekać aż inni zorganizują im życie, zaś dorośli zaproponują cele, które okazać się mogą jedynie społecznym oczekiwaniem.” – mówi Kołodziejczyk. “Uczniowie chcą być zaprzeczeniem wyuczonej często bezradności. Poszukują swojej tożsamości i budują ją w działaniu. Tym samym doświadczają z tego radość i osobistą satysfakcję. To osoby działające w kręgu własnego wpływu, proaktywne i przedsiębiorcze. Dlatego tak dużą uwagę skupiamy na metodzie projektu i nowoczesnych koncepcjach skutecznego działania przygotowujących uczniów do samozarządzania, a dalej zarządzania dużymi przedsięwzięciami. W tym celu wykorzystujemy profesjonalne narzędzia i sprawdzone metody pracy w biznesie.”

Szkoła rozpoczyna rekrutację na nowy rok szkolny. Więcej informacji na stronie Zespółu Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego – www.cf21.pl.



więcej na:

http://www.edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id= 1064&Itemid=1 2010-04-01

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.