korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
CDNiLO w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu: Szkolenie metodyczne WSF, 18.01.16.

CENTRUM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I LEKTORÓW
JĘZYKÓW OBCYCH
w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu
we współpracy z Pearson zaprasza na bezpłatne szkolenie
PODRĘCZNIK DO NAUKI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W GIMNAZJUM, czyli o tym, jak poprowadzić efektywne zajęcia w oparciu o podręczniki wieloletnie

DLACZEGO SZKOLENIE NA TEMAT PODRĘCZNIKÓW WIELOLETNICH?
We współczesnym zglobalizowanym świecie nauczanie języków obcych stało się sprawą priorytetową. Fakt ten sprawia, że również coraz więcej dzieci i młodzieży obligatoryjnie uczy się języka obcego
w szkole, niezależnie od etapu edukacyjnego. Pamiętać jednak należy, że aby nauka ta była na­prawdę efektywna konieczne jest przygotowanie podręczników i materiałów edukacyjnych w taki sposób,
by były one dostosowane do potrzeb i możliwości ucznia, a także, aby spełniały wszystkie odgórne kryteria warunkujące ich dopuszczenie do użytku szkolnego przez MEN. W świetle powyższego podczas szkolenia zastanowimy się przede wszystkim nad tym, czym jest podręcznik do nauki języka angielskiego w świetle ciągłych zmian. Postaramy się także znaleźć odpowiedź na pytania, co to znaczy ‘dobry podręcznik do nauki języka obcego’ i dlaczego ‘dobry’ znaczy obecnie to samo, co ‘wieloletni’.

Podczas szkolenia skupimy się wyłącznie na rozwiązaniach praktycznych, które bez wątpienia w przyszłości okażą się przydatne w pracy nauczyciela i lektora. Wspólnie „poszukamy” także nietypo­wych i atrakcyjnych pomysłów na zajęcia z języka angielskiego. W trakcie szkolenia zostaną ponadto przed­stawione konkretne przykłady technik i metod aktywizujących zaczerpniętych z podręczników wieloletnich, gotowych do zastosowania w procesie edukacji językowej na etapie gimnazjum.

Będzie także możliwość udziału w Quizie i wygrania nagrody książkowej ufundowanej przez Wydawnictwo Pearson!


DLACZEGO TERAZ?
Oferta szkolenia powstała jako odpowiedź na:

Ustawę o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2014 r., poz. 811), która precyzyjnie określa: (a) warunki dotacji celowych na zakup podręczników
i materiałów szkoleniowych; (b) definicję podręcznika i materiałów edukacyjnych, wprowadzając jednocześnie wymóg ich wieloletniości; (c) proces wyboru podręczników przez zespoły nauczycieli i dyrektorów szkół.

Priorytetowym celem spotkania jest wyjaśnienie zawiłości związanych z ww. Ustawą, szczególnie
w kontekście podręczników i materiałów edukacyjnych do nauczania języka angielskiego w gimnazjum.

CZEGO NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU?

Dowiesz się:
co to są podręczniki wieloletnie i dlaczego zostały wprowadzone
jakie są uwarunkowania dopuszczenia podręczników wieloletnich do użytku szkolnego
na czym polega różnica pomiędzy podręcznikiem/materiałami edukacyjnymi a materiałami ćwiczeniowymi czy repetytorium to też podręcznik jak organizować ciekawe zajęcia językowe dla gimnazjalistów w oparciu o podręczniki wieloletnie
jakie nowości wydawnicze na rok szkolny 2016/2017 przygotowało wydawnictwo Pearson w czym przejawia się istota ‘dobrego’ podręcznika do nauki języka angielskiego

Będziesz wiedział/a jak:
efektywnie przygotować zajęcia z języka obcego dla gimnazjalistów w oparciu o podręczniki wieloletnie

Będziesz potrafił/a:
dokonać ewaluacji i wyboru podręczników pobudzających zainteresowania uczniów
prowadzić lekcję języka obcego z wykorzystaniem podręczników wieloletnich indywidualizować proces uczenia się języka angielskiego w oparciu o różne podręczniki efektywnie pracować z Repetytorium Gimnazjalnym Pearson prowadzić lekcję języka obcego bez konieczności wypełniania przez uczniów ćwiczeń pisemnie w podręczniku

Główny cel szkolenia: (a) nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie efektywnej pracy
z podręcznikami wieloletnimi do nauki języka angielskiego w gimnazjum; (b) wyjaśnienie zawiłości związanych z nową Ustawą o podręcznikach wieloletnich i jej konsekwencjach
w procesie wdrażania prawidłowego nazewnictwa używanych materiałów dydaktycznych
z języka angielskiego – głównie na przykładzie Repetytorium Gimnazjalnego Pearson.

DO KOGO ADRESUJEMY SZKOLENIE?
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli uczących języka angielskiego w gimnazjum.

WYMAGANIA DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób z doświadczeniem w nauczaniu języka obcego w gimnazjum, jak i dla osób, które nie mają w tym zakresie jeszcze żad­nych doświadczeń (np. studenci filologii lub lingwistyki stosowanej).



LICZEBNOŚĆ GRUPY:
Maksymalnie 20 osób

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE

Spotkanie obejmuje 2 godziny szkoleniowe i będzie prowadzone w godzinach:
10.15 – 10.45 [warsztat w języku polskim] – dr Anna Pol
10. 45 - 11.45 [warsztat w języku polskim] – mgr Jadwiga Jóźków

METODY PROWADZENIA SZKOLENIA:
Dyskusje, Prezentacje, Analiza przypadku

KADRA SZKOLENIOWA
Szkolenie poprowadzą:

mgr Jadwiga Jóźków - przedstawiciel Wydawnictwa Pearson – Doradca ds. Kluczowych Klientów. Specjalistka z wieloletnią praktyką zarówno w nauczaniu języka obcego, jak
i organizacji form doskonalenia dla nauczycieli i lektorów języków obcych w zakresie nowości wydawniczych oraz metodyki efektywnej pracy z podręcznikiem. Z branżą wydawniczą związana od 11 lat. Z wykształcenia filolog; doświadczony nauczyciel języka angielskiego.

dr Anna Pol - absolwentka filologii germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Obszar zainteresowania: kompetencja glottodydaktyczna nauczycieli języków obcych, metody rozwijania kompetencji komunikacyjnej na lekcji języka obcego. Jako wykładowca jest zaangażowana w kształcenie przyszłych nauczycieli języka niemieckiego; od wielu lat prowadzi także kursy kwalifikacyjne i warsztaty doskonalące dla czynnych zawodowo nauczycieli języków obcych. Ma bogate doświadczenie pedagogiczne zdobyte podczas pracy na stanowisku nauczyciela języka niemieckiego w różnego typu szkołach publicznych oraz prywatnych szkołach językowych. Autorka wielu publikacji na temat nauczania i uczenia się języków obcych.

DLACZEGO MY
Jesteśmy otwarci na potrzeby nauczycieli i lektorów języków obcych.
Charakteryzuje nas wysoka jakość kształcenia o charakterze praktycznym, a zatem przygo­towują­cego do efektywnego funkcjonowania w klasie szkolnej.
Organizujemy szkolenia wyłącznie w oparciu o metody aktywizujące.
Proponujemy aktualną i niezwykle bogatą tematykę warsztatów, odpowiadająca najnowszym tendencjom w dziedzinie dydaktyki i metodyki języków obcych.
Koncentrujemy się wyłącznie na rozwiązaniach praktycznych, umożliwiających tworzenie ‘dobrych’, a zarazem nietuzinkowych lekcji języka obcego.
Jesteśmy elastyczni w doborze form szkoleniowych.
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat.

TERMIN SZKOLENIA
18 stycznia 2016 r. (poniedziałek)

MIEJSCE SZKOLENIA
Wyższa Szkoła Filologiczna we Wrocławiu – ul. Sienkiewicza 32

KOSZT SZKOLENIA
Szkolenie jest bezpłatne

ZGŁOSZENIA NA SZKOLENIE
Prosimy o przesyłanie imiennych zgłoszeń drogą mailową na adres: szkolenia@wsf.edu.pl

DODATKOWE INFORMACJE
Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Lektorów Języków Obcych w Wyższej Szkole Filologicznej we Wrocławiu
ul. Sienkiewicza 32, 50-335 Wrocław
tel. 71 328 14 14, fax. 71 322 10 06
e-mail: szkolenia@wsf.edu.pl
www.wsf.edu.pl – zakładka Studia Podyplomowe i Szkolenia


http://www.wsf.edu.pl 2016-01-09

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.