Akademia Lektora w LEKTORZE: Warsztaty metodyczno-psychologiczne 16.02.13, Wrocław.
Zaproszenie na warsztaty metodyczno-psychologiczne Akademia Lektora w LEKTORZE - luty 2013
Szkoła Języków Obcych LEKTOR zaprasza w nowym roku lektorów wszystkich języków na kolejne, otwarte warsztaty metodyczno-psychologiczne z cyklu AKADEMIA LEKTORA w LEKTORZE edycja VI
Warsztaty metodyczno-psychologiczne Akademia Lektora w LEKTORZE - luty 2013
Termin warsztatów: 16. 02. 2013 (sobota) 10.00-17.00
Cel warsztatów:
Szkoła Języków Obcych LEKTOR jest od ponad 22 lat praktykiem w nauczaniu języków obcych, dlatego lektorzy zostaną wyposażeni w wiedzę z zakresu metodyki nauczania języków, jak również w umiejętności praktyczne z tej dziedziny, użyteczne w codziennym prowadzeniu kursu językowego.
Podczas profesjonalnych zajęć językowych nieodzowna jest także podstawowa wiedza psychologiczna, dlatego warsztaty będą zawierać moduł: Dobry lektor = dobry psycholog.
Adresaci szkolenia:
Lektorzy wszystkich języków obcych, chcący udoskonalić swoje umiejętności zawodowe w celu prowadzenia ciekawszych i bardziej profesjonalnych zajęć. Warsztaty będą prowadzone w języku polskim.
Metody i formy prowadzenia zajęć:
Zajęcia prowadzone będą w formie praktycznych warsztatów z podziałem na 4-6 osobowe zespoły.
Każdy blok poprzedzony będzie krótkim wstępem teoretycznym, uzupełnianym dyskusją.
Wszystkie części szkolenia (warsztatów) będą zawierać elementy symulacji lekcji, z uwzględnienie poszczególnych zagadnień określonych w tematyce warsztatów.
Osoby prowadzące:
Wiesława Myszkowska - wieloletni manager i metodyk SJO LEKTOR, trener biznesu
Katarzyna Paśko-Jarosik - metodyk, filolog angielski
Po zakończeniu szkolenia wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty uczestnictwa w warsztatach.
Po odbyciu szkolenia, osobom, które wykażą się największa aktywnością i umiejętnościami może zostać zaproponowana współpraca ze Szkołą Języków Obcych - LEKTOR.
Miejsce szkolenia: LEKTOR, ul. Oławska 25 Wrocław
Opłata 149 zł obejmuje:
udział w całodziennych warsztatach, materiały szkoleniowe, poczęstunek, oraz certyfikat uczestnictwa.
Oferujemy 10 % zniżki : dla osób, które uczestniczyły we wcześniejszych szkoleniach, w przypadku zapisu razem 2 osób lub więcej, w przypadku zapisu na dwa szkolenia
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu - korzyści:
- twórcy szkolenia są wyłącznie praktykami, dlatego główny nacisk będzie postawiony na praktykę z minimum teorii, nie będziemy marnować Państwa i swojego czasu
-jest to unikalne szkolenie na rynku wrocławskim, które pozwoli od razu ulepszyć technikę prowadzenia zajęć
-niska cena w stosunku do ilości wiedzy i praktycznych umiejętności
-możliwość uzyskania certyfikatu, potwierdzającego zdobytą praktykę
-najlepszym zaproponujemy zatrudnienie
Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: e-mail: szkolenia@lektor.com.pl
Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego i wniesienie opłaty na konto
54 1600 1156 0004 0606 3374 5001 najpóźniej do dnia 01.02.13
O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność wpłat.
Zapraszamy do zapoznania się z programem warsztatów (poniżej)
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA - AKADEMIA LEKTORA W LEKTORZE –edycja VI
10:00 – 12:00
BLOK psychologiczno-metodyczny
Dobry lektor = dobry psycholog
· Jak należy uczyć osoby dorosłe, aby w końcu nauczyły się języka
(wprowadzenie do andragogiki i nie tylko )
· Nauczanie osób dorosłych a nauczanie dzieci- różnice
Stereotypy w głowie lektora, które przeszkadzają w efektywnej pracy
z osobami dorosłymi
Uczenie przez doświadczenie (cykl- Kolba)
Powody, dlaczego dorośli zaczynają się uczyć, ale szybko
przerywają naukę, jakie błędy popełniają lektorzy
Co zrobić , aby kursanci nie rezygnowali z kursu
Praktyczne wskazówki i dyskusja na forum wraz z informacjami zwrotnymi
trenera.
12:00 – 12:30
Przerwa kawowa
12:30 – 14:30
BLOK metodyczny
Język bez gramatyki nie istnieje, czyli jak nie zanudzić kursantów?
· Uczyć gramatyki czy nie, oto jest pytanie?
· Dlaczego warto uczyć gramatyki za pomocą gier?
· Przykłady aktywności / gier wprowadzających gramatykę (wizualne, ruchowe, zespołowe)
· Praktyczne przykłady na utrwalanie gramatyki w sposób ciekawy i bezstresowy
· Materiały do przygotowywania gier gramatycznych
Praktyczne przykłady gier/aktywności i ich symulacje przez uczestników szkolenia. Informacje zwrotne od trenera.
14:30 – 15:00
Przerwa obiadowa/kawowa
15:00 – 17:00
BLOK metodyczny
Praca z obrazkiem na lekcji języka obcego
§ Dlaczego obrazek na lekcji języka obcego jest tak ważny ?
§ Funkcje obrazków w procesie nauczania języka
§ Rola obrazków w rozwijaniu sprawności receptywnych i produktywnych na lekcji języka
§ Kroki przed prezentacją obrazka oraz w trakcie i po prezentacji
§ Typologia obrazków dydaktycznych
§ Kryteria doboru obrazków na potrzeby lekcji języka obcego
§ Obrazki jako realia na lekcji języka obcego
Praktyczne przykłady zastosowania obrazków, symulacje przedstawiane przez uczestników szkolenia wraz ze wskazówkami i informacjami zwrotnymi od trenera.
http://www.lektor.com.pl 2013-01-24