korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?
AKADEMIA LEKTORA - innowacyjne, autorskie warsztaty - w Twojej szkole - dowiedz się więcej i ZAMÓW!


M. BIELIŃSKA SZKOLENIA
zaprasza do udziału w innowacyjnych, autorskich warsztatach „AKADEMIA LEKTORA”.

„AKADEMIA LEKTORA” jest wynikiem długoletniego doświadczenie lektorskiego i analizy potrzeb szkoleniowych, przeprowadzonej wśród lektorów zatrudnionych w największych ogólnopolskich szkołach oraz pracujących na własną rękę. Projekt obejmuje pięć szesnastogodzinnych bloków z zakresu nowoczesnych metod i technik szkoleniowych, rozwoju osobistego lektora oraz wsparcia w zakresie planowania własnej ścieżki zawodowej.

Grupa docelowa:
Lektorzy wszystkich języków obcych oraz metodycy i osoby opiekujące się nauczycielami.
Zapraszamy zarówno początkujących jak i doświadczonych lektorów i metodyków!

Zawartość:
 Trudne sytuacje szkoleniowe w pracy lektora.
 Metody warsztatowe na kursie językowym.
 Kurs na własną firmę.
 Specyfika nauczania dorosłych.
 Zawód – lektor. Zagrożenia i Szanse.
Mogą Państwo skorzystać z całego pakietu szkoleń lub wybrać interesujące Państwa tematy.

Cel projektu: poprawa jakości pracy lektorów w obszarach takich jak:
 prowadzenie zajęć (wiedza i znajomość nowoczesnych metod i technik nauczania)
 zarządzanie grupą szkoleniową i relacjami z nią (jak uczą się dorośli, dlaczego pojawiają się sytuacje trudne, jak sobie z nimi radzić)
 zarządzanie sobą (jakim lektorem chcę być, jakie są moje możliwości jako „wolnego strzelca” na rynku, czy korzystniej jest dla mnie pracować na umowę o dzieło czy założyć firmę; jak założyć firmę krok po kroku)

Korzyści po szkoleniach: szeroko rozumiana poprawa jakości pracy lektorów, czyli:
 wzrost wiedzy na temat aktywizujących metod pracy z grupą, na temat specyfiki relacji
w grupie oraz o swojej roli i możliwościach jako lektora
 wzrost konkretnych umiejętności związanych ze szkoleniem osób dorosłych
 świadome korzystanie z warsztatowych metod pracy na zajęciach oraz lepsze zarządzanie relacjami z grupą a także swoją karierą
 wzrost motywacji, zaangażowania i kreatywności

Metody prowadzenia szkoleń:
Wszystkie szkolenia są prowadzone metodami warsztatowymi, maksymalnie aktywizującymi uczestników. Jest to element „learning by doing” – proponujemy lektorom stosowanie takich metod na zajęciach i sami też je stosujemy, ponieważ wiemy, że są skuteczne.

JAK WDROŻYĆ PROJEKT W PAŃSTWA SZKOLE?
Jeżeli są Państwo zainteresowani szkoleniami zamkniętymi, przedstawimy propozycję programu i kosztorys. Jeżeli wolą Państwo, aby Państwa lektorzy i metodycy uczestniczyli w szkoleniach otwartych, prześlemy terminy, harmonogramy i cenniki.
Prosimy o informację o preferowanej formie uczestnictwa: skorzystaj z linku na dole - i zobacz kontakt w www.LangMarket.pl



W RAMACH WARSZTATÓW ZAPEWNIAMY KAŻDORAZOWO:
- komplet materiałów szkoleniowych (skrypt, dokumentacja fotograficzna z materiałów wypracowanych przez grupę)
- certyfikat ukończenia szkolenia
- serwis kawowy, lunch

TRENERZY:
Magdalena Bielińska – lektorka języka włoskiego, trenerka biznesu. Od dziesięciu lat prowadzi szkolenia dla osób dorosłych. Współpracuje z wiodącymi ogólnopolskimi szkołami językowymi i firmami w zakresie szkoleń językowych, komunikacji marketingowej, szkoleń z wystąpień publicznych, manipulacji językowych, negocjacji, komunikacji interpersonalnej.
Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych i Italianistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła z wyróżnieniem kurs dla nauczycieli języka włoskiego organizowany przez Uniwersytet Ca’Foscari w Wenecji, a także Szkołę Trenerów Biznesu Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.

Piotr Chmielewski - trener biznesu, właściciel Akademii Rozwoju Biznesu. Doświadczony przedsiębiorca, rozwijał działalność jako wspólnik i członek zarządu Delta Interactive Sp. z o.o. oraz prezes Fundacji Instytut Spraw Zagranicznych.
Współpracował z wiodącymi podmiotami sektora prywatnego i publicznego. Jest autorem programów interaktywnych warsztatów dla przedsiębiorstw oraz dla osób indywidualnych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Trenerów Biznesu. Entuzjasta zagadnień związanych z samorozwojem, przedsiębiorczością i psychologią osiągnięć.




























SZCZEGÓŁÓWA ZAWARTOŚĆ SZKOLEŃ:

1. „TRUDNE SYTUACJE SZKOLENIOWE W PRACY LEKTORA”.

Dwudniowe szkolenie, przeznaczone dla lektorów pracujących z osobami dorosłymi, porusza zagadnienia z zakresu „classroom management”.
W opracowaniach z zakresu metodyki nauczania niewiele miejsca poświęca się na różnego rodzaju trudne sytuacje powstające podczas szkoleń językowych dla dorosłych (na kursach otwartych lub in-company). Jednocześnie wiadomo, że każdy lektor doświadcza ich w swojej pracy bardzo często. Zaliczają się do nich np. roszczeniowe nastawienie kursantów, kwestionowanie autorytetu i wiedzy lektora, krytyka szkoły, którą lektor reprezentuje, krytyka metod i treści nauczania, a w końcu – legendarni już „trudni uczestnicy” lub „trudne grupy”.
Na szkoleniu przyjmiemy praktyczną perspektywę: zajmiemy się konkretnymi trudnymi sytuacjami uczestników i dostarczymy narzędzi do ich poprawnego rozwiązania. Liczne ćwiczenia uzupełnimy wiedzą z zakresu psychologii funkcjonowania grupy i komunikacji interpersonalnej.

CELE SZKOLENIA:
- oswojenie trudnych sytuacji szkoleniowych poprzez dzielenie się doświadczeniami
- poznanie rodzajów i genezy sytuacji trudnych oraz jej najczęstszych mechanizmów (między innymi: indywidualne style komunikacyjne, manipulacja językowa, kwintet szkoleniowy, role grupowe uczestników szkolenia, trudni uczestnicy)
- nauczenie się rozpoznawania symptomów zapowiadających sytuacje trudne i zapobieganie im
- opanowanie odpowiednich technik reagowania w sytuacjach trudnych; technik, które pozwolą rozwiązać problemową sytuację bez szkody dla lektora, relacji
w grupie i „trudnego uczestnika” szkolenia
- w konsekwencji, szkolenie ma spowodować u uczestników zmianę postrzegania sytuacji trudnych ze stresogennych i hamujących pracę, na potencjalnie rozwojowe dla grupy, zarówno na poziomie przyswajania wiedzy językowej, jak i na poziomie relacji lektor-grupa.

REZULTATY – KORZYŚCI PO SZKOLENIU:
- uczestnicy wiedzą, jaka może być geneza sytuacji trudnych
- potrafią odpowiednio reagować na sytuacje trudne w zależności od ich rodzaju oraz zapobiegać ich powstawaniu
- nie obawiają się i nie unikają trudnych sytuacji szkoleniowych, lecz świadomie je przekształcają w celu budowania dobrej, długoterminowej relacji z grupą
- mają poczucie większego komfortu pracy, bezpieczeństwa, kontroli nad pracą swoją oraz grupy szkoleniowej
- z większym spokojem i mniej emocjonalnie podchodzą do sytuacji trudnych – są one wpisane w pracę lektora/ metodyka

KOSZT SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO:
2 500 zł za dzień szkoleniowy (maksymalna liczba uczestników w grupie – 14).
KOSZT SZKOLENIA OTWARTEGO (WARSZAWA):
420 zł od osoby
TERMIN I LOKALIZACJA SZKOLEŃ OTWARTYCH: 30-31 sierpnia, 1-2 października, Warszawa (dokładna lokalizacja zostanie przekazana osobom zainteresowanym)


2. „METODY WARSZTATOWE NA KURSIE JĘZYKOWYM”.

Ten interaktywny warsztat ma przybliżyć lektorom metody warsztatowe: pokazać, jaka jest ich istota, jak ich poprawnie używać podczas zajęć, oraz dlaczego są kluczowe w pracy z dorosłymi. Podczas szkolenia chcemy zachęcić i ośmielić początkujących oraz doświadczonych lektorów do sięgania po te metody, zarówno na kursach w szkole jak i in-company. Chcemy dostarczyć narzędzi niezbędnych do efektywnego nauczania.

ZAWARTOŚĆ SZKOLENIA:
- przebieg procesu uczenia się u dorosłych (wiedza, doświadczenie, motywacja, cele), konsekwencje tego procesu dla planowania całego kursu językowego oraz poszczególnych lekcji
- cykl Kolba i jego związek z uczeniem się dorosłych
- co to są metody warsztatowe, jakie metody warsztatowe są szczególnie przydatne podczas kursu językowego
- kiedy i jak poprawnie wdrażać poszczególne metody aby efekt odpowiadał oczekiwaniom lektora oraz grupy
- przegląd metod i technik w praktyce (warsztatowo), między innymi: drama (różne techniki), dyskusja (różne techniki), wykład interaktywny, ćwiczenie, zadanie, case study, metoda projektów, drzewo decyzyjne (schemat ryby), gra dydaktyczna
- jakie ryzyko może towarzyszyć korzystaniu z metod warsztatowych
- jak zaprojektować swoje zajęcia korzystając z metod warsztatowych biorąc pod uwagę konkretną grupę

CELE SZKOLENIA:
- poznanie/ systematyzacja wiedzy na temat metod warsztatowych oraz specyfiki uczenia się dorosłych
- samodzielne przećwiczenie metod i technik aktywizujących, doświadczenie ich na sobie
- nauczenie się ich poprawnego wykorzystywania z uwzględnieniem specyfiki grupy i kursu
- zaplanowanie poprawnego wykorzystania ich na własnych zajęciach.

REZULTATY – KORZYŚCI PO SZKOLENIU:
- lektor zna poszczególne metody i techniki warsztatowe
- potrafi je poprawnie i bezpiecznie wdrażać podczas pracy ze swoimi grupami
- ma świadomość korzyści płynących z zastosowania takich metod.

KOSZT SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO:
2 500 zł za dzień szkoleniowy (maksymalna liczba uczestników w grupie – 14).
KOSZT SZKOLENIA OTWARTEGO (WARSZAWA):
420 zł od osoby (dostępne terminy i lokalizacja zostaną przekazane osobom zainteresowanym)
TERMIN I LOKALIZACJA SZKOLEŃ OTWARTYCH: 3-4 września, 4-5 października, Warszawa (dokładna lokalizacja zostanie przekazana osobom zainteresowanym)









3. „KURS NA WŁASNĄ FIRMĘ. JAK NAJŁATWIEJ ROZWINĄĆ WŁASNY BIZNES?”
Czy myślisz czasem o założeniu własnej firmy? My prowadzimy swoje wystarczająco długo, żeby podzielić się z Tobą ważnymi odkryciami. Zanim to zrobisz, zapisz się więc na interaktywny warsztat „Kurs na własną firmę”. Co Twoim zdaniem jest Ci potrzebne żeby odnieść sukces jako przedsiębiorca? Znaczny kapitał? Szczęście? Pomysł? Wszystko to ważne...ale nie najważniejsze.

Zadziwiające jak wiele osób popełnia ten sam błąd i zamiast pracować nad rozwojem własnego biznesu, tworzy go tylko dlatego, że zna się na czymś i chce stworzyć dla siebie miejsce pracy. "Chcę być swoim szefem", "znam się na tym co robię lepiej niż mój przełożony", "mam wiedzę - pracuję w tej branży od lat" - to częste motywacje. Ale jak myślisz: czemu po roku od założenia działa już tylko jedna na trzy firmy? To efekt błędnego rozumowania ich właścicieli. Myślą, że aby osiągnąć sukces wystarczy, że będą orientować się w obszarze działalności swojej firmy. Pracowali w marketingu, więc otwierają agencję marketingową. Zajmowali się doradztwem, więc teraz chcą robić to samo, tylko na własny rachunek. To nie wystarczy! Nie popełniaj ich błędu: dobra znajomość tematu to nie wszystko. To, czego potrzebujesz to strategia, która od pierwszego dnia nastawi Twoją firmę na wzrost. System wypracowany przez najlepszych, w którym najważniejsze jest przygotowanie firmy na rozwój, a nie walka o stanowisko pracy właściciela. Dopiero to sprawi, że Twoja firma będzie miała nieograniczony potencjał.

Dokładnie nad tym pracujemy na naszych warsztatach. Program przygotowywaliśmy profesjonalnie i z dużym poświęceniem: to lata naszych doświadczeń, setki rozmów z ludźmi, analiza przypadków i tysiące stron książek...gwarantujemy Ci poczucie satysfakcji z tego, że odkryjesz to co my odkryliśmy poprzez swoje doświadczenia.

Wbrew powszechnemu przekonaniu wcale nie warto uczyć się na własnych błędach. Ten warsztat pozwoli Ci ich uniknąć, a więc oszczędzi Twój czas i pieniądze. Poznaj wizję, która sprawi, że będziesz zawsze o kilka kroków przed konkurencją.
ZAWARTOŚĆ SZKOLENIA:
1. Trening przedsiębiorczości:
Podczas tego modułu dowiesz się czym tak naprawdę jest przedsiębiorcze myślenie i dlaczego tak często myli się je z innymi cechami takimi jak pracowitość czy dobra organizacja pracy. Odkryjesz dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy od innych. Przyjrzysz się też swoim cechom osobowości i dostrzeżesz, w których czai się największy potencjał wzrostu.

2. Cała prawda o własnej działalności:
Poznasz mity na temat własnej działalności, kluczowe zasady prowadzenia firmy oraz skuteczny model biznesowy, który pozwoli Ci zrealizować Twoje cele. Dowiesz się też jakie zalety i wady ma prowadzenie firmy w porównaniu z pracą na etacie.

3. Zakładanie własnej działalności krok po kroku:
Poznasz procedurę, podczas praktycznych ćwiczeń, nauczysz się wypełniania niezbędnych formularzy i opanujesz kontakty z biurokracją.
4. Formy opodatkowania - którą wybrać?
Poznasz zalety i wady różnych form opodatkowania i zdecydujesz która z nich jest optymalna dla Twojej działalności gospodarczej.

5. Wsparcie dla przedsiębiorców:
Dowiesz się o możliwościach i sposobach otrzymania dotacji z funduszy unijnych oraz z Urzędów Pracy.

KOSZT SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO:
2 500 zł za dzień szkoleniowy (maksymalna liczba uczestników w grupie – 14).
KOSZT SZKOLENIA OTWARTEGO (WARSZAWA):
420 zł od osoby (dostępne terminy i lokalizacja zostaną przekazane osobom zainteresowanym).
4. „SPECYFIKA NAUCZANIA DOROSŁYCH”.


Dwudniowe szkolenie, przeznaczone dla lektorów pracujących z osobami dorosłymi, jest połączeniem zagadnień z zakresu andragogiki z problematyką szkoleń językowych. Zawartość szkolenia:
- wnikliwa, kompleksowa analiza sytuacji dorosłego uczestnika kursu językowego (jego obawy, oczekiwania, motywacja do nauki, autonomia, preferowany styl pracy, wiedza i doświadczenie, indywidualny styl uczenia się) poprzez ćwiczenia i pracę w podgrupach
- sylwetka lektora uczącego dorosłych - jakie są z kolei jego obawy, oczekiwania, problemy? Co wynika z tego, że uczy osoby dorosłe? Jak kształtować swój wizerunek, warsztat pracy i podnosić kompetencje?
Odpowiedź będzie nie tylko teoretyczna – dzięki licznym ćwiczeniom uczestnicy szkolenia będą mogli doświadczyć obu omawianych ról i dzięki temu zrozumieć istotę współpracy z osobą dorosłą.

CELE SZKOLENIA:
- poznanie zasad jakie rządzą uczeniem się osób dorosłych (w tym cykl Kolba)
- próba odpowiedzi na pytanie, jakie są kluczowe kompetencje lektora pracującego z dorosłymi i w jaki sposób można je rozwijać
- opanowanie korzystania z powyższych zasad i kompetencji podczas planowania i prowadzenia kursu językowego

REZULTATY – KORZYŚCI PO SZKOLENIU:
- uczestnik systematyzuje wiedzę z zakresu andragogiki
- poznaje wielopłaszczyznowo sytuację ucznia dorosłego i doświadcza, jak to jest przyjść na kurs np. po kilku latach przerwy w uczeniu się
- z pełną świadomością podchodzi do procesu kształcenia osób dorosłych, do wyboru metod pracy oraz do własnego rozwoju w kontekście nauczania dorosłych
- poprzez własną świadomą postawę wspomaga rozwój swoich uczniów

KOSZT SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO:
2 500 zł za dzień szkoleniowy (maksymalna liczba uczestników w grupie – 14).
KOSZT SZKOLENIA OTWARTEGO (WARSZAWA):
420 zł od osoby
TERMINY I LOKALIZACJA SZKOLEŃ OTWARTYCH: 6-7 września, 6-7 października, Warszawa (dokładna lokalizacja zostanie przekazana osobom zainteresowanym)
















5. HARMONOGRAM SZKOLENIA „ZAWÓD – LEKTOR. ZAGROŻENIA I SZANSE”.

W zawodzie lektora nie można ograniczyć się do przekazywania wiedzy i wykonywania ćwiczeń z kursantami. Od lektora oczekuje się dziś wrażliwości na potrzeby uczniów, spostrzegania i rozumienia ich indywidualnych potrzeb, uzdolnień i barier, a także roztaczania indywidualnej opieki na każdym kursantem. Zajęcia prowadzone przez lektora powinny być twórcze, kreatywne, motywujące i inspirujące. Nauczanie i wspomaganie rozwoju wymagają także umiejętności skutecznego porozumiewania się z uczniami, a drogą do osiągnięcia tego stanu rzeczy jest wchodzenie w bliskie kontakty interpersonalne nacechowane empatią i troską.
Niestety, praca pod nieustającą presją emocjonalną sprawia, że lektor języka obcego to jeden z zawodów najbardziej narażonych na wypalenie zawodowe. Wbrew powszechnie panującej opinii, zjawisko to dotyka nie tylko osoby niezadowolone z wyboru swojej drogi zawodowej i nie odnoszące sukcesów, ale również te, które odnoszą sukcesy zawodowe. Jednak w pewnym momencie praca, którą świadomie wybrały, przestaje przynosić satysfakcję, a jej brak stopniowo przenosi się na inne, prywatne sfery życia.
Jak przeciwdziałać takiemu stanowi? Jak zapobiegać i nie dopuszczać do jego rozwoju? Na te i inne pytania odpowiemy sobie na warsztacie „Zawód – lektor. Zagrożenia i szanse”. Warsztaty pozwolą lektorom zastanowić się nad swoją pozycją zawodową, uświadomić i zaplanować własne możliwości rozwoju, postawić konkretne cele na przyszłość. Rzeczy, na które w codziennym zabieganym życiu rzadko znajdujemy czas.

ZAWARTOŚĆ SZKOLENIA:
- wypalenie zawodowe – czym jest, kogo dotyka, jakie są jego symptomy zapowiadające i objawy
- jak mu zapobiegać i przeciwdziałać – ogólne zalecenia i techniki
- jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu na poziomie osobistym - mapa kompetencji lektora, mój osobisty plan rozwoju (IPROZ), stawianie konkretnych celów rozwojowych (SMART), indywidualny styl pracy

CELE SZKOLENIA:
- poznanie przyczyn i objawów wypalenia zawodowego w zawodzie lektora
- nauczenie się zapobiegania i radzenia sobie z wypaleniem zawodowym
- wypracowanie aktywnej, świadomej postawy prorozwojowej – planowanie własnej kariery

REZULTATY – KORZYŚCI PO SZKOLENIU:
- uczestnicy wiedzą, co to jest syndrom wypalenia zawodowego, komu zagraża wypalenie zawodowe, jakie są jego przyczyny i skutki,
- rozumieją mechanizm powstawania wypalenia zawodowego, potrzebę działań profilaktycznych i ważność zjawiska
- znają sygnały ostrzegawcze wskazujące na zjawisko wypalenia się, testy przydatne do samooceny w aspekcie wypalania się zawodowego, możliwości i sposoby zabezpieczenia się przed wypaleniem zawodowym oraz sposoby radzenia sobie z zaistniałym wypaleniem zawodowym
- uczestnicy są świadomi własnych silnych i słabych stron jako lektor
- postawili sobie konkretne cele rozwojowe

KOSZT SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO:
2 500 zł za dzień szkoleniowy (maksymalna liczba uczestników w grupie – 14).
KOSZT SZKOLENIA OTWARTEGO (WARSZAWA):
420 zł od osoby
TERMINY I LOKALIZACJA SZKOLEŃ OTWARTYCH: 27-28 września, 15-16 października, Warszawa (dokladne terminy i lokalizacja zostaną przekazane osobom zainteresowanym).




KONTAKT
W sprawie przykładowych harmonogramów szkoleń, dostępności i rejestracji, ofert specjalnych lub jakichkolwiek innych pytań i wątpliwości:
2010-08-26

Aby nie widzieć poniższej reklamy:
zaloguj się jako lektor, jeżeli nie masz konta zarejestruj się.